-
U heeft nog geen producten in uw winkelwagen.
Wie kan er een bestelling plaatsen bij DeSchotelShop?
Zowel particulieren als bedrijven kunnen via DeSchotelShop online producten bestellen die op de site vermeld worden. Iedere bestelling kan afgerekend worden via iDEAL of via een gewone overschrijving. Dit zal tijdens het bestelproces op de website ook duidelijk vermeld worden.
Als klant is het niet noodzakelijk een account aan te maken. Wel zitten er een aantal voordelen aan een account aanmaken, zoals:
- u ontvangt de bijbehorende spaarpunten op uw account voor nog meer voordeel;
- een eerder geplaatste bestelling kan eenvoudig worden gevolgd;
- de bestelhistorie kan worden teruggezien;
- eventuele retourzendingen worden in uw account opgeslagen.
Stappen bestelproces
Hoe werkt het spaarsysteem?
Het ontvangen van spaarpunten is heel simpel: meld u aan in onze shop, bestel één of meer van onze producten en de vermelde spaarpunten worden direct bijgeschreven op uw account.
Hoeveel spaarpunten krijg ik?
Het aantal spaarpunten dat u ontvangt, staat bij het product vermeld. U dient wel als klant aangemeld te zijn om gebruik van ons spaarpunten systeem te kunnen maken. Uw spaarpunten worden namelijk automatisch aan uw gegevens gekoppeld.
Bonus spaarpunten
Regelmatig geven wij extra BONUS spaarpunten aan onze klanten. Op deze manier kunt u sneller punten sparen en producten bestellen die u met de gespaarde punten kunt betalen.
Kan ik ook betalen met spaarpunten?
In de webshop vind u producten die u kunt bestellen en betalen met uw spaarpunten. Spaarpunten zijn echter niet inwisselbaar voor geld en kunt u alleen besteden in één van onze shops.
Zijn er kosten verbonden aan deelname aan het spaarpunten systeem?
Het registreren voor een account is gratis; hieraan zijn geen kosten verbonden. Zodra u een bestelling plaatst, kunt u direct spaarpunten gaan verzamelen.
Zijn de vermelde prijzen in- of exclusief BTW?
Alle genoemde prijzen op DeSchotelShop zijn inclusief BTW.
Op welke wijze kan ik betalen op DeSchotelShop?
U kunt betalen met Ideal (Nederland), BanContact / MisterCash (België), Riverty / AfterPay, een overschrijving (Nederland en België), PayPal, Maestro, Mastercard en Visa en contante betaling (bij afhalen in de winkel).
Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken.
Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.
PayPal is een betalingssysteem waarmee veilig, eenvoudig en snel betaald kan worden. Het gebruik van Paypal is gratis.
DeSchotelshop.nl biedt verder ook de mogelijkheid tot achteraf betalen, via Riverty / AfterPay.
Indien u uw bestelling afrekent via Riverty AfterPay (achteraf betalen) gaat u tevens akkoord met de voorwaarden van Riverty / AfterPay. Deze kunt in hier vinden:
Ook contante betaling -bij voorkeur met gepast geld- is mogelijk, indien u er de voorkeur aan geeft om uw bestelling af te komen halen. Wij raden u wel aan om uw product of producten eerst via de webshop te bestellen en ons bericht op nadere instructies af te wachten; op deze kunnen wij uw bestelling voor uw reserveren en klaarleggen en voorkomt dat u mogelijk voor niets naar onze locatie komt.
Ondersteunt DeSchotelShop ook nog andere betaalwijzen?
Ja, ook met spaarpunten kan betaald worden binnen de shop van DeSchotelShop.
Ik krijg met iDEAL in combinatie met ABNAMRO en in Google Chrome een foutmelding. ("Deze site is geblokkeerd voor het onveilig uitvoeren van een plugin").
Helaas is hier geen oplossing voor. ABNAMRO kan hier geen uitsluitsel over geven. Andere banken kennen dit probleem niet. U kunt eventueel een andere browser gebruiken (bijvoorbeel Internet Explorer) voor het plaatsen van uw bestelling.
Op welke wijze wordt een bestelling via DeSchotelShop bezorgd?
De bestelde producten worden tot 30 kilo door PostNL, DPD of GLS afgeleverd op het door u opgegeven adres. Het pakket wordt 2 maal op het aangegeven adres aangeboden. Bent u niet thuis, dan zult u een bericht in de brievenbus vinden met daarop het dichtstbijzijnde postkantoor waar het pakket dan kan worden opgehaald. Het pakket blijft 3 weken op het postkantoor liggen. Indien het pakket is verstuurd ontvangt u een track-and-trace code zodat u de bestelling kunt volgen.
Tip: geef een ander verzendadres op, bv. uw werkadres, waar overdag het pakket zeker kan worden aangenomen. Dit voorkomt een bezoek aan het postkantoor.
Let op: PostNL en DPD levert op werkdagen en zaterdagen m.u.v. sommige gebieden in Nederland. Pakketten in Belgie, Luxemburg, Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk en de UK worden veelal binnen 48 uur aangeboden. GLS levert alleen op werkdagen.
Pakketten en pallets zwaarder dan 30 kilo worden door onze transporteur uitgeleverd. Bent u niet thuis dan wordt er een briefje in de bus gedaan met daarop in ieder geval het telefoonnummer van de vervoerder. U kunt met hen dan een nieuwe afspraak maken.
Alle pakketten worden verzonden met een trackingcode, zodat u de zending kunt volgen.
Alle zendingen zijn verzekerd.
Wat zijn de levertijden van DeSchotelShop?
Alle producten die via DeSchotelShop worden aangeboden zijn uit voorraad leverbaar.
Wanneer u uw bestelling op een normale werkdag voor 16:00 uur plaatst, en betaalt, wordt uw bestelling dezelfde dag nog verwerkt voor levering de volgende dag (met uitzondering van zon- en feestdagen). Wanneer u een product na 16.00 uur besteld en betaald, wordt uw bestelling de volgende werkdag verwerkt voor levering de daarop volgende dag (met uitzondering van zon- of feestdagen). Indien om welke reden dan ook het product dezelfde dag niet leverbaar is, ontvangt u een bericht per mail of telefoon. Bij de betaalmethode Overboeking kan de levertijd1 à 2 werkdagen langer duren, mede afhankelijk van de ontvangst van de eerste aanbetaling (50%). Indien u in het weekend of op een feestdag bestelt, dan wordt uw bestelling de eerst volgende werkdag verzonden.
Afhankelijk of het artikel door DeSchotelShop.nl zelf wordt aangeboden, danwel dat een artikel wordt geleverd door aan externe aanbieder, kan de levertijd langer zijn dan 1 of 2 werkdagen. In dat geval wordt u per mail geïnformeerd.
Ik wil de levering graag onder rembours ontvangen, kan dat?
Nee, wij leveren niet onder rembours. Dit omdat veel van onze producten in de shop slechts een beperkte voorraad kennen. In het verleden is hier helaas misbruik van gemaakt door bestellingen alsnog te weigeren.
Ik ben niet thuis op de verwachte leverdatum, kan ik een ander adres opgeven?
U kunt er natuurlijk ook voor kiezen een ander verzendadres op te geven, bijvoorbeeld uw zakelijke adres, buren of vrienden. Het alternatieve adres kunt opgeven op de bestelpagina.
Verzendkosten
Voor bestellingen van EU 50,- of meer rekenen wij geen verzendkosten, indien het afleveradres in Nederland of België ligt. Voor bestellingen minder dan EU 50,- zijn de verzendkosten -voor bestellingen tot 30kg- in Nederland EU 7,95 per bestelling. In België zijn de verzendkosten -tot 30 kg- per bestelling eveneens EU 7,95. Naar andere landen kunnen de verzendkosten variëren per land.
Enkele grote producten (zoals satellietschotels met een diameter van 90 cm of groter) worden door de transporteur als Colli gezien. De extra verzendkosten bij die producten worden expliciet bij het product getoond.
Kan ik laten leveren buiten Nederland?
Naast Nederland leveren wij ook aan Belgie, Luxemburg, Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, United Kingdom, Ierland en Zweden. Andere landen zijn op aanvraag.
Kan ik de bestelling ook ophalen?
Indien gewenst kunt u de bestelling ophalen op onze locatie:
Laagraven 5D II
3439 LG in Nieuwegein
Ons kantoor is open van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 17.30. Op zaterdag op afspraak.
Bel (010 30 60 360) of mail (info@deschotelshop.nl) aub altijd even, voordat u de bestelling komt ophalen en wellicht voor een dichte deur komt te staan.
Zit er garantie op de geleverde producten?
Omdat DeSchotelShop zelf geen producent van goederen is, hebben wij geen standaard garantiebeleid. Dat is per product verschillend omdat het altijd afhankelijk is van zowel het product zelf als van de fabrikant, behoudens de wettelijk verplichte regelingen omtrent garantiebepalingen. Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.Treft u de pech van een verkeerde of beschadigde bestelling, laat het ons dan meteen weten via support@deschotelshop.nl of support@deschotelshop.be, dan sturen we u de retourinstructies zoals die van toepassing zijn op het betreffende product direct (binnen 24 uur) toe.
Bij een foutieve levering draagt DeSchotelShop bij ontvangst van het geretourneerde, ongebruikte en onbeschadigde artikel zorg voor een spoedige herstelzending.
Ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kunt u met een gegronde klacht bij ons terecht. Kunt u redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten uw schuld om ontstaan, dan zal DeSchotelShop het artikel (laten) repareren of vervangen. In alle gevallen bewaakt DeSchotelShop de snelle afhandeling van de klacht. Soms is het redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als u het product een lange tijd op een normale manier hebt kunnen gebruiken en u dit door de reparatie langer kunt gebruiken. Of u heeft een product al lange tijd gebruikt en u krijgt een nieuw product. Als het redelijk is om een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren we u hier vooraf over.
Hoe zit het met de fabrieksgarantie op een product?
DeSchotelShop garandeert dat de door haar geleverde producten voldoen aan de eisen van bruikbaarheid, betrouwbaarheid en levensduur zoals deze door partijen bij de koopovereenkomst in redelijkheid zijn bedoeld, en staat daarmee in voor de fabrieksgarantie van het aan u geleverde product.
Deze garantie vervalt:
- bij nalatige omgang met het artikel,
- bij opzettelijke beschadiging van het artikel en
- indien anderen dan DeSchotelShop -zonder toestemming van DeSchotelShop.nl- herstel- of andere werkzaamheden aan het product hebben gepleegd en door die (herstel)werkzaamheden een defect is opgetreden.
Beschadigd of verkeerd product
Wij verzoeken u vriendelijk om bij ontvangst van de bestelling te controleren of het juiste product onbeschadigd en compleet is afgeleverd. Mocht dit niet het geval zijn, dan verzoeken wij u dit ons zo snel mogelijk na ontvangst te melden per mail (info@deschotelshop.nl of info@deschotelshop.be) of telefoon (+31 (0) 10 30 60 360). U ontvangt binnen 24 uur een reactie van ons.
Wanneer u een verkeerd of door transport beschadigd product heeft ontvangen, dient u dat -bii voorkeur- zo snel als mogelijk naar ons retour te zenden.
Het product is beschadigd. Wat doe ik nu?
Controleer bij ontvangst van het artikel of het juiste product onbeschadigd en compleet afgeleverd is. Mocht dit niet het geval zijn, dan dient u zo snel mogelijk na ontvangst (we verzoeken u dit binnen 48 uur te doen) aan ons te melden via een mail naar info@deschotelshop.nl of info@deschotelshop.be. Wanneer u een verkeerd of door transport beschadigd product heeft ontvangen, dient dat zo snel als mogelijk door u retour te worden gestuurd.
Hoe kan ik een product terug sturen naar DeSchotelShop?
Zonder account
Een product ruilen of retour zenden zonder dat u een inlog account heeft, kunt u doen door een email te sturen naar info@deschotelshop.nl of info@deschotelshop.be. U ontvangt dan de verdere instructies per email. Een andere mogelijkheid is om uw retour via de retourpagina van DeSchotelShop in te geven.
Met account
U kunt dit ook doen door in uw account de retourzending in te geven of via de retourpagina van DeSchotelShop.
U ontvangt dan een bevestigingsmail, waarna u de betreffende producten terug kunt sturen naar het in de bevestigingsmail opgegeven adres onder vermelding van RMA of bestelnummer.
Deelvergoeding (bij retourneren)
Bevalt uw aankoop toch niet helemaal, maar heeft u het wel al in gebruik genomen? Daar balen wij ook van.
Voor al uw aankopen geldt een retour termijn ('bedenktermijn') van 30 dagen, dus ook voor aankopen die al in gebruik zijn genomen gedurende deze periode. Bij zichtbare gebruikssporen krijgt u van ons dan ook een deelvergoeding. Deze deelvergoeding bedraagt altijd minimaal 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag. Dus: Bekijk het product gerust zoals u in een fysieke winkel ook zou doen. Haal een satelliet ontvanger gerust uit de doos en bekijk hem van alle kanten, maar sluit deze niet aan om er mee te kijken.
Wanneer krijgt u een 100% vergoeding van uw retourzending binnen 30 dagen?
Indien uw aankoop retour wordt gezonden in (indien redelijkerwijs mogelijk) de originele verpakking, compleet en in originele staat (bij batterijen is het bijvoorbeeld niet nodig om ze uit de verpakking te halen om te beoordelen of je ze wilt behouden, het is niet noodzakelijk om beschermfolies te verwijderen, etc.)
Wanneer ontvangt u een deelvergoeding van uw retourzending binnen 30 dagen na retour?
Wanneer u bij het gebruik van de goederen verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Het is daarbij bijvoorbeeld niet nodig om de verpakking incompleet en buitenproportioneel beschadigd terug te zenden;
Bij een beschadigd product;
Bij een gebruikt of vies product.
Voorwaarden voor terugsturen van een gebruikt product.
De bovengenoemde voorwaarden vormen geen beperking voor de uitoefening van het wettelijk herroepingsrecht.
Herroepingsrecht
U heeft het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.
Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen.
U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Download hier het herroepingsformulier van DeSchotelShop.
Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
Hoe kan ik DeSchotelShop bereiken?
DeSchotelShop is een webshop, waarbij wij proberen zoveel mogelijk informatie via de site te publiceren. Mocht u toch een vraag hebben dan kunt u ons bereiken via het contactformulier van DeSchotelShop of per email via info@deschotelshop.nl of info@deschotelshop.be.
Waar of hoe kan ik een klacht indienen?
Het kan voorkomen dat u een klacht over DeSchotelShop of een product uit DeSchotelShop heeft. Hoewel we alles met de grootst mogelijk zorg invullen, kunnen er fouten worden gemaakt of kan het voorkomen dat er onverhoopt iets niet correct is aan het aangekochte product of dat het product beschadigd wordt afgeleverd. Het blijft tenslotte ook mensenwerk. Graag worden we hiervan op de hoogte gesteld via het contactformulier of per email via info@deschotelshop.nl of info@deschotelshop.be. Binnen 72 uur heeft u altijd een inhoudelijke reactie van ons op uw bericht.
Een klacht nemen we zeer serieus. Iedere klacht is immers voor DeSchotelShop ook een leermoment.
Belangrijker is dat u tevreden bent en blijft met uw aankoop!
De 30 dagen bedenktijd zijn voorbij, maar mijn product is stuk. Wat nu?
Er zijn twee mogelijkheden::
1. Neem contact op met DeSchotelShop
U kunt natuurlijk ook altijd langskomen op onze locatie met het product. Wij bekijken samen met u de situatie. Indien reparatie nodig is, gaat het product naar de reparatieservice van de desbetreffende fabrikant. Reparatie duurt in de regel 2 - 3 weken. U kunt het product weer afhalen in onze showroom, zodra het gerepareerd is. Wij stellen u op de hoogte zodra wij het gerepareerde product retour hebben ontvangen van de fabrikant.
2. Neem contact op met de fabrikant/ importeur
Meld het probleem bij de fabrikant/ importeur. Zij kunnen het probleem misschien wel telefonisch verhelpen. Mocht het niet telefonisch te verhelpen zijn, dan hebben de meeste fabrikanten een aan-huis service voor garantie. Het merk zal met u een service afspraak maken en thuis bij u langskomen.
Geschillen
Geschillen tussen de consument en DeSchotelShop over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door DeSchotelShop te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen zowel door de consument als DeSchotelShop worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Ik ben een leveancier en wil ook graag mijn producten via DeSchotelShop aanbieden. Hoe doe ik dat?
Bent u leverancier en wilt u uw producten aanbieden op DeSchotelShop, neemt u dan contact met ons op.
Mailt u naar info@deschotelshop.nl of info@deschotelshop.be en wij sturen u binnen 1 werkdag de benodigde spullen om producten op DeSchotelShop te kunnen plaatsen.
Naast een overeenkomst, zullen wij per artikel een document toezenden waarin de deal beschreven dient te worden. Naast omschrijving, prijs en voorraad zullen ook leveringsafspraken opgenomen worden. Er wordt vastgelegd hoe de consument het product kan afnemen, zijnde afhalen of bezorgen. Dat kan en mag per artikel verschillen. Ook zullen wij met u afspreken of, in geval van bezorging, u dat zelf afhandelt of dat DeSchotelShop dit verzorgt.
Bovenstaande zorgt ervoor dat levering van het artikel aan de consument gewaarborgd is.
Plaatsing is (vooralsnog) kosteloos. U betaalt alleen een percentage als er een product via de website van DeSchotelShop wordt verkocht.
Ik ben een dealer / heb een eigen winkel en/of webshop en wil ook graag de producten van DeSchotelShop aanbieden. Is dit mogelijk?
Bent u dealer, heeft u een eigen (web)winkel en wilt u ook de producten van DeSchotelShop opnemen in uw assortiment? Neemt u dan contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.
Mailt u naar info@deschotelshop.nl of info@deschotelshop.nl en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op om de diverse opties verder te bespreken tijdens een persoonlijk gesprek.
Voorwaarden deelname productbeoordelingen en klantervaringen
Ik heb een klantervaring en/of een productbeoordeling van een artikel geplaatst. Wanneer krijg ik bericht of ik een waardebon heb gewonnen?
Iedere beoordeling van een product helpt andere klanten bij het nemen van de juiste beslissing bij een eventuele aankoop. Daarom biedt DeSchotelShop voor iedere 25 productbeoordelingen, die op DeSchotelShop zijn geplaatst, een waardebon van € 25,-.
Iedere klantervaring die DeSchotelShop ontvangt, zorgt ervoor dat DeSchotelShop haar dienstverlening verder kan optimaliseren. Daarom verloot DeSchotelShop ook onder iedere 25 nieuwe klantervaringen een waardebon van € 25,-.
Hij/zij zal bericht ontvangen op het emailadres dat is ingegeven bij de klantervaring of productbeoordeling. Meerdere klantervaringen en/of productbeoordelingen op hetzelfde emailadres, gelden als 1 klantervaring of productbeoordeling.
Affiliate programma DeSchotelShop
Heeft DeSchotelShop ook een eigen affiliate programma?
Ja, DeSchotelShop heeft ook haar eigen affiliate programma. Meer hierover kunt u lezen op onze speciale affiliate pagina. Wilt u ook geld verdienen aan onze webshop, meld u dan direct aan voor deelname aan ons affiliate programma.
Aanmelden Affiliate Programma DeSchotelShop